Reklama 125x125px
Advertisement
Reklama 515x115px
Advertisement

Prince of Persia: Zapomenuté písky
Hodnocení čtenářů: / 2
SlabéVynikající 
Autor: Jakub Němec   
Pátek, 2. červenec 2010

Prince of Persia je zavedená značka, jež má v herním univerzu velmi dobré jméno. Této skutečnosti si všiml i filmový producent Jerry Bruckheimer, jenž viděl ve ztvárnění perského světa velký potenciál. Do kin tak přichází snímek s Jakem Gyllenhallem, který slibuje velkolepou podívanou.
Pro začátek je nutné zdůraznit, že nový počin Ubisoftu není žádnou rychlokvaškou, který by se chtěl svést na vlně popularity vyvolaný filmovou mánií, což se v poslední době stává nepsaným pravidlem. Vývojáři si určitě uvědomili, že by jejich výtvor mohl ztratit dobré jméno, a proto nic nenechali náhodě.
Na naše počítače přichází další díl s podtitulem Zapomenuté písky, který se po posledním rozporuplně přijímaném dílu nesoucím se v duchu pohádek Tisíce a jedné noci vrací zpět k původní trilogii. Pozici nejznámější hry Ubisoftu sice převzala zabijácká série Assassin’s Creed, z níž si princ vypůjčil herní engine Anvil, ale perské hrátky stále mají co nabídnout.


Za co vůbec bojovat?


Dějová linka má s filmem styčný bod pouze v hlavní postavě, jinak se jedná o úplně jiný příběh. PoP_ZP1.jpg Herní scénaristé umístili nová princova dobrodružství mezi první (Sands of Time) a druhý díl (Warrior Within), ale provázanost není zcela patrná ani pro hráče znalého princova osudu. Jako Prince of Persia působí spíše pojetím atmosféry příběhu. Zapomenuté písky kombinují pohádkovost Sands of Time s ponurou atmosférou Warrior Within.
Princ přijíždí ke svému bratrovi Malikovi, u nějž by se měl učit bojovat a vést armádu. Už od počáteční sekvence je v bojové permanenci, během níž se mordují hordy písečných bojovníků Šalamounovy armády, kterou osvobodil Malik ze zakletí. Vaším úkolem je zamezit jejímu rozšíření po světě. Musí se však dodat, že příběh tentokrát není největším lákadlem, což je samozřejmě ke škodě celého projektu.
Lokalizace české verze dopadla na jedničku. Můžete si pustit hru v angličtině s českými titulky, nebo zvolit profesionální český dabing, který požitek z hraní nijak nezmenšuje.



intro


Poručíme větru, dešti

      Hlavním lákadlem nového Prince je hratelnost, na níž je samozřejmě založena zábava. Touha porazit písečnouPoP_ZP2.jpg armádu probuzeného démona je spojena s tradiční porcí prostorových hádanek a rébusů, při nichž je nutné ovlivňovat herní prostředí.
Mimo hrátek s časem, použitých již v předchozích dílech, ovládá náš hrdina přírodní elementy. Zkrocení ohně, vody, vzduchu a země je největší inovací, kterou tento díl přinesl. Jejich využití je esenciální pro řešení při procházení skákacích úrovní, ale využití se najde i v bojové části. Použití elementů však stojí kouzelnou energii, která někdy může chybět, proto jejich využití v soubojích můžeme brát jako zpestření.
Ve hře se objevuje i hráči ceněný vývoj postavy dle vlastního přání. Po nasbírání určitého množství zkušenostních bodů za zabité nepřátele, jichž potkáte přehršel, se vám naskytne možnost vylepšit si nějakou vlastnost prince (silný úder, obyčejný boj, životy, kouzelná energie, živly). Nečekejte však ovlivňování příběhu či úplnou přestavbu charakteru hraní (jako např. v Dragon Age).

Souboje jako slabá stránka

Největší bolístka přichází v podobě bojového systému. Nepřátel sice oproti minulému dílu přibylo. Ale o kolik se zvýšil jejich počet, o to se snížila jejich inteligence. Stačí jen tupě mačkat tlačítko základního útoku a občas použít efektivní kouzlo. PoP_ZP3.jpg
Zábavu při boji si však můžete vytvořit sami. K dispozici máte silný a základní úder, úder ve skoku, úder s odrazem, kopa úhybný manévr. Jejich používáním lze vytvořit účinná komba, která jsou prezentována efektním záběrem skolení soupeře. Odměna je to sice malá, ale lepší než drátem do oka.
Pochvala přichází za navrácení hutnosti soubojů. Řež se díky hezkému rozpadávání nepřátel na písek stává reálnější, není tak umělá a vtáhne více do atmosféry. Mezi nepřáteli najdeme plejádu rozličných typů, které jdou zničit jen určitým způsobem.
Samotnou kapitolou jsou souboje s bossy. Jejich poražení nespočívá ve frenetickém mačkání úderů, ale v úhybném manévru či útoku ve správný čas. Bossové jsou přece jen tužšími soupeři a na jejich objevování se budete těšit. Jejich první překonání bude představovat obtíž, ale jakmile budete nabývat na síle, bude se zvedat odolnost bossů a ti, jež jste již porazili, se budou objevovat i v řadovém vojsku nepřítele.

Hopsáním k zábavě

      Hlavní kouzlo Zapomenutých písků tkví v akrobatické části hry. Kontextová kamera vám na začátku místnosti vždy naznačí, kam se máte dostat a jako bonus i přibližnou cestu. Dostat se na kýžené místo však není vždy tak snadné, jak se zdá. Musíte se naučit využít všech vašich magických schopností a samozřejmě rychlosti vašich prstů.PoP_ZP4.jpg
Cesta k úspěšnému konci vede skrz mistrovství kombinace princových schopností v krátkém časovém úseku (jen pro představu – aktivujete bránu, která se začne zavírat, utíkáte ke zdi, běžíte po ní, zmrazíte tryskající vodu, zhoupnete se, skočíte, v letu rozmrazíte tekoucí vodu v cestě, proskočíte, zmrazíte další tryskající vodu, zhoupnete se a skočíte na plošinu, kde je zavírající se brána).
Vrcholem logicko - hopsacích hrátek je překonávání pastí. Od těch základních, jako pily ve stěně či bodce, se dostanete ke komplexním, mozkovnu obtěžujícím a smrtonosným (ano, v tomto díle se dá opět zemřít a hurá znovu od checkpointu) pastím. Po jejich překonání vás polije opravdový pocit blaha.
Nejúžasnější částí překonávání překážek jsou vzpomínky na velkolepost města. Ty vám umožní vidět již dávno zničené části staveb, po kterých se můžete pohybovat. Inovativní prvky dodávají skákací části WOW efekt a zároveň i obtížnost.
Náročnost hry na schopnosti hráče zde není chybou, ale motivačním a odměňovacím prvkem, díky kterému nebude chtít od vašeho PC odejít. Opět totiž přichází paradox „ještě dodělám tenhle kousek a končím“, kdy na vás za dalším rohem čeká další lákavá pasáž. Pokud byste měli problém s překonáním jisté pasáže na vyšší obtížnost (jsou pouze dvě), můžete hru kdykoliv nevratně zlehčit, frustrace nehrozí.



gameplay


Kde je zakopán pes

       Žádná hra není dokonalá a Prince of Persia: Zapomenuté písky nějaké mušky má. Problémy s kamerou, které se hojně vyskytovaly v prvních dílech, jsou až na nějaké výjimky velmi dobře ošetřeny. Avšak právě ty výjimky vás mohou vytrhnout ze skvělé atmosféry.
Druhým neduhem je zastaralejší grafika. Vše se sice hezky a plynule hýbe, interiéry vypadají jako z pohádky, ale z enginu Assassin’s Creedu se dalo vymáčknout více. Za to vás ale potěší nekrvavé hardwarové nároky, kdy Princ poběží i na méně výkonných sestavách.
Poslední slovo k mínusům hry patří protipirátské ochraně, která je v pravdě účinná. Jsem si vědom toho, že vydavatel má právo bránit svůj výrobek před porušováním autorského zákona, ale tato opatření by neměla omezovat hráče. Neustálé připojení k internetu by neměl být v současnosti větší problém, ale je to taková piha na kráse.

Závěrem

       Princ of Persia: Zapomenuté písky je příjemně zpracovaná hra, která se vrací ke svým počátkům s inovativními prvky v hratelnosti. Nečekejte převratné novinky, ale zábavně zpracovanou akčně hopsací laskominu.

Hodnocení

70% (pro hráče, kteří nehráli nic z původní trilogie + 10%)

Výrobce: Ubisoft
Distributor v ČR: Playman
Lokalizace: Cz dabing, titulky
Minimální konfigurace: Win XP/Vista/7, CPU 2,6 GHz, 1 GB RAM (2 GB Vista/7), grafická karta s 256 MB s podporou Shader Model 3.0, 8 GB místa na disku, připojení k internetu

 
< Předch.   Další >

 
Nepřehlédněte:

Hry a hračky máme rádi všichni. Je jedno, kolik nám je, ale třeba s dřevěnou vláčkodráhou nebo s autodráhou si občas vyhrají víc dospělí, než děti. Podobné je to i...

Čtěte dále...

Kdo je online
3 hostů a 1 člen
Herní koutek na FB
Herní koutek na Facebooku

Datum a čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Přihlášení





Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Počasí

© 2009-2017 Herní koutek