Reklama 125x125px
Advertisement
Reklama 515x115px
Advertisement

S.W.Skateboarding
Hodnocení čtenářů: / 1
SlabéVynikající 
Autor: Jakub Němec   
Sobota, 8. leden 2011

Už velmi dlouho čekají PC hráči na hru, kde by se mohli prohánět volným prostranstvím na prkně (po tom, co odešel Tony Hawk na zasloužený důchod je jich opravdu pomálu), zatímco konzoloví hráči mají skatování dostatek. Ubisoft se rozhodl zaplnit díru na trhu a po relativním úspěchu s radovánkami na sněhu se rozhodl vydat Shaun White Skateboarding . Níže se dočtete, jak se mu to povedlo.



Skate jako zbraň proti totalitě


    Vývojáři z montreálské pobočky Ubisoftu se rozhodli přinést na pole sportovních her svěží vítr. Použili totiž prvek, jenž není v tomto žánru příliš obvyklý – PŘÍBĚH. Někdo by sice mohl namítat, že příběh ve hře, jež je zaměřena především na precizní provedení triků, co nejvyšší skoky a co nejdelší grindy, je nějaká dějová linka absolutně zbytečná. V případě Shaun White Skateboarding (dále SWS) tvoří příběh nejméně čtvrtinu zábavy.

Naivně působící děj je totiž dokonalou parodií na všechny rádoby vážně tvářící se počiny v rybníku sportovních her.
SWskate1.jpg Ocitáme se v městě Nová Harmonie (New Harmony), jež je pod nadvládou temného Ministerstva (The Ministery). To nařizuje lidem, aby byli nevýrazní a fádní, tzn. aby nevyčuhovali z davu. Pomoci jim mají plakáty s výzvami jako „Grindování škodí zdraví“ nebo „Jezdění po zdi není v módě.“ Nejoblíbenější barvou vládců je zřejmě úřednická šeď. Herní prostředí na začátku hraní vypadá jako by vypadly ze snu tvůrců Equilibria, V jako Vendetta nebo mistra temných vizí Orwella a jeho 1984.

Proti tomuto diktátu bojují hrdinní jedinci, kteří se svým skatováním „bojují“ proti nepřátelům z Ministerstva a ukazují lidem, jak nádherný může být svět, když je v něm různorodost a barevnost. Největší „osvětový“ bojovník je Shaun White, známý snowboardista, který si přidal k prknu čtyři kolečka a získává úspěchy i ve světě skatu. Ten je na začátku zatčen přisluhovači vládní organizace, paradoxně si za něj moc nezahrajeme, i když je po něm pojmenovaná hra, a na řadu přicházíte vy. Shaun vám předá svůj kouzelný skate, pomocí kterého můžete ovlivňovat lidi a tím zachránit svět od šedi.
Děj je vyprávěných pomocí předělových sekvencí, jež sice nejsou na vrcholu současného grafického zpracování, ale to není jejich účel. Mají totiž hlavně pobavit, což se jim daří výborně. Dialogy nad záchranou světa jsou tak křečovitě vážné, že je autoři museli myslet jako parodii (tedy aspoň doufám).





trailer


Pojďme tomu dát trošku víc barvy
       
         
Dost o příběhu. Hráče by mělo především zajímat, jak je na tom SWS s hratelností. Tady budu muset být docela kritický. Na začátku dostane vámi vytvořený hráč do vínku pár triků a pustí se do ovlivňování okolí. Zde se zastavím. Proč
SWskate2.jpg byste nemohli mít na začátku všechny triky a vybrat si, které se nám nejvíc líbí? Místo toho sbíráte body a zkušenosti, abyste je mohli vyměnit za nové kousky. Těch je sice přes osm desítek, ale je dost pravděpodobné, že než je otevřete, bude už SWS dávno pryč z vašeho harddisku. Ke sbírání jsou i nové kusy oblečení a jiných vychytávek.

Během první hodiny budete okouzleni WOW efektem, protože při úspěšném provádění skatařských fines budete působit na sterilní prostředí a vrátíte do oblasti život. Asfalt na cestě se bude vlnit, což poskytne nový prostor na ježdění, vysoké ministerské budovy se budou měnit na útulné krámky, na šedých zdech se objeví stylové graffity, rostliny začnou kvést a vše se nádherně vybarví v přímém přenosu před vašima očima. Vrcholem působení vašeho vlivu (tzv. Flow) je přeměňování samotných lidí. Nejdříve se převlečou, někteří vám začnou fandit a odvážlivci vezmou prkno a přidají se k vaší jízdě.

Město je rozděleno na oblasti, které mají různý stupeň vlivu státní instituce. Čím zarputilejší jsou zde obyvatelé, tím větší vliv na ně musíte použít. Jsou čtyři úrovně ovlivňování, které jsou rozděleny dle výše vaší síly. Ta se zvyšuje s úspěšně provedenými triky a klesá během vaší nečinnosti. Úplně se vynuluje po vaší smrti, ano čtete dobře smrti, která je zde velmi nenásilně prezentována tak, že se rozpadnete na mnoho černobílých kuliček. Poté se objevíte opodál a jízda pokračuje.

Vše vypadá opravdu moc pěkně a díky komiksové grafice se na to hezky kouká, ale postupem času začne tahle činnost nudit. Na zábavnosti nepřidají ani úkoly, které se pořád opakují. Navíc se nedají plnit v libovolném pořadí, a proto pokud se vám nedaří splnit nějaký pokyn, můžete se na dost dlouho zaseknout.

Atraktivita úkolů se s dobou hraní velmi snižuje. Pořád dokola ničíte kamery, aby vás neviděly ministerské hlídky,
SWskate3.jpg rozháníte holuby, brousíte zábradlí a skáčete na rampách. Světlé chvilky, jako utíkání před helikoptérou Ministerstva po střechách domů nebo jízda na horské dráze, jsou velice osvěžující, ale v SWS jich moc nečekejte.

Velkým lákadlem mělo být „jezdění vzduchem“ na vámi vytvarovaných railech a tvorba vlastních ramp během jízdy. Tento prvek je však zpřístupněn až na konci hry, což je opravdu škoda. Místo toho jezdíte na předefinovaných drahách, jež pokračují třeba ze zábradlí. Pokud z dráhy spadnete, musíte hledat, kde je její začátek, protože není označený. Místo toho se vám na mapě ukáže, kde jste spadli, asi abyste si tam dali pozor.

Z výše uvedených důvodů je nutné říct, že hra NENÍ SIMULACÍ skateboardingu, ale JE zábavnou ARKÁDOU, která má pobavit pouze na chvíli, kdy se chce člověk odreagovat. Ministerstvo zdravotnictví by asi napsalo, že je nutné SWS dávkovat po přibližně hodinových částech, když přijdete ze školy nebo z práce. Pak začne mírně nudit.



Je libo olíčko či flopíček?

Hratelnost je vedena v arkádovitém duchu, tzn. že bude bez problémů provádět extrémní skoky s dokonalým dopadem. Stačí jen vhodně najet na rampu, provést trik, popř. nějaké kombo, dokončit jej ve vzduchu a přistání za vás zkoriguje počítač. Občas to vypadá opravdu komicky, když přivíráte oči nad pádem vašeho avatara, je vám ho líto, že si nabije, ale SWskate4.jpg on místo toho v klidu doskočí a jede se dál. Ovšem dopad do vody znamená okamžitou smrt.

Pokud se váš „ovlivňovač“ dostane do míst, kde není možné pokračovat v krasojízdě, čapnete skate do ruky a pěšky si dojdete tam, kde už můžete v pohodě pokračovat. Tahle možnost vámi nebude moc využitá, protože pohyb postavy vypadá při chůzi docela směšně.

Další výtka směřuje k ovládání. Rovnou zapomeňte s hraním na klávesnici. Ty tam jsou časy Tony Hawk Pro Skatera, jenž byl přizpůsoben odpůrcům gamepadů. Abyste si SWS dostatečně vychutnali, musíte mít doma ovladač s analogovými páčkami. Zvládnutí různorodých triků je někdy docela náročné a při jejich provádění budete odkázáni i na náhodu.

Vše by mohl zachránit povedený multiplayer. Jeho potenciál je však zatím nevyužitý. Pokud se vytvoří dostatečně silná komunita, jež by podpořila online část SWS, mohla by mít hra pro více hráčů budoucnost. Mezi nejpovedenější možnosti
SWskate5.jpg multiplayerové části bych zařadil boj o území, které je podobné jako v Shaun White Snowboarding. Se soupeřem provádíte triky na určitém místě, na němž získáváte vliv. Pokud je pod vaší mocí, přibývají vám body. Velmi povedený je taky split screen souboj ve dvou lidech na jednom PC.

Jízda je podpořena stylovým soundtrackem, plných rockových a popových vypalovaček, jež k jízdě na skatu už tak nějak patří. Navíc pokud si zaregistrujete hru u českého PC distributora SWS Playmana na jeho stránkách, dostanete celý soundtrack zdarma. Zvuková stránka se taky docela povedla a dabing postav je na vysoké úrovni.

Lokalizace do češtiny proběhla opět pod taktovkou lidí z Playmanu, což je v poslední době zárukou kvalitního provedení. Nejinak je tomu i v případě Shaun White Skateboarding.






gameplay 



Verdikt

Shaun White Skateboarding se pokouší stylově navrátit zašlou slávu skateboardovým hrám na PC. Ubisoft však promeškal skvělou příležitost, jak získat nadvládu na této platformě. Inovativní prvky jsou zastřeny nedomyšlenými prvky hry. SWS má sice docela vtipný příběh, ale samotné hraní nepřináší uspokojení, které od hry fanoušci žánru čekali. Hru si užijí nejvíce fanoušci skatingu, kteří tento sport neberou zas tak vážně. Obyčejný hráč SWS zkusí a pravděpodobně odloží. Jízdní simulátor to sice není, ale jako oddechová sportovní hra s nádechem arkády určitě nezklame. Potencionální další díl, který by se poučil z neúspěchů, by mohl být výborný.


Hodnocení

55% (pro fanoušky skatingu + 20%)

Výrobce: Ubisoft

Distributor v ČR: Playman

Lokalizace: CZ titulky

Minimální konfigurace: Win XP/Vista/7, Dvoujádrový procesor, 1 GB RAM, Grafická karta 256 MB s podporou Shader Model 3.0

 
< Předch.   Další >

 
Nepřehlédněte:

Bambus je naprosto úžasný a pro kůži něžný materiál. Kdo už bambus na těle okusil, nechce nic jiného. Dospělí bambus nejčastěji využívají ve formě spodního, prádla funkčních triček, ale jeho...

Čtěte dále...

Kdo je online
3 hostů a 1 člen
Herní koutek na FB
Herní koutek na Facebooku

Datum a čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Přihlášení





Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Počasí

© 2009-2017 Herní koutek