Reklama 125x125px
Advertisement
Reklama 515x115px
Advertisement

Miner Wars 2081
Hodnocení čtenářů: / 1
SlabéVynikající 
Autor: Jakub Němec   
Pátek, 22. březen 2013


Postapokalyptická vize ne vzdálené budoucnosti (co si budeme povídat, rok 2081 není zase tak daleko a s trochou štěstí ho někteří zažijete) nevypadá pro lidstvo vůbec růžově. Po rozpadu naší sluneční soustavy (tedy Slunce zůstalo, ale planety okolo jaksi nevydržely jeho oslnivou záři) se nám známý vesmír rozložil na asteroidy různých velikostí. Toto je svět Miner Wars 2081, ve kterém se v rámci hry pohybujete a pokoušíte se přežít. Myšlenka je to pěkná, ale jak se to hraje, se dozvíte na následujících řádcích.

Přetahování o moc nepřestane ani po zániku Země


         V úvodu jsem naznačil, že čeští tvůrci hry Miner Wars 2081 nepočítají s tím, že byste mohli obdivovat krásy naší solární soustavy. Všechny planety, včetně naší matičky Země, se vlivem rozsáhlých slunečních erupcí rozpadly naMW2081_1.jpg asteroidy. Nebyl by však člověk člověkem, aby se dané situaci nepřizpůsobil.

Celý kolotoč získávání území, jak ho známe z hodin dějepisu, se bude točit i v prostředí, kde je kyslík vzácnou komoditou. Nejsilnější mocnosti nám známého světa (Rusko, Čína, Euroamerika) si rozdělí části vesmíru mezi sebe a poté se snaží získat i nějaký ten pás asteroidů svého souseda.

Aby vše nebylo tak jednoduché, najdete na vesmírné mapě také spoustu menších frakcí. Mezi ty nejzajímavější patří třeba Čtvrtá říše, kterou založili Němci a odkazují na dějiny druhé světové války. Žádného válečného giganta nečekejte, myslím si, že jde
spíše o vtip vývojářů a jakousi karikaturu dějin světa.

Mezi vesmírnými tělesy se navíc schovávají bandité, kteří myslí jen na svůj zisk, bojovníci za svou svobodu, kteří se nebojí MW2081_2.jpgpostavit komukoliv, kdo jim nepadne do oka, překupníci, kteří velmi rádi obchodují s nedostupnými komoditami, nebo různé náboženské uskupení, mezi které můžeme zařadit například stále věřící křesťany. Křesťanské území poznáte snadno, mají meteority označené velkým svítícím křížem, jenž má poutníky zlákat k věčné spáse jejich duše i vesmírného stroje.

Politická situace je ještě mnohem složitější, ale jejich rozpletení nechám na hráčích samotných. Na scénu se dostáváte v situaci, kdy během rutinní prohlídky jedné z vašich euroamerických stanic zjistíte, že jste přepadeni ruskou vesmírnou flotilou. Rusové hledají jakési mimozemské (což je teď v podstatě úplně všechno) artefakty, které by jim měly dát obrovskou moc. Samozřejmě není vše tak jednoduché, jak na první pohled vypadá…

Vyprávění příběhu se dočkáte pomocí rozhovorů přes vysílačky, ale časem začnete mít v postavách takový chaos, že budete v dialozích jen hledat vodítka, které by vám měly usnadnit splnění mise.






trailer




Neskutečně dlouhé nahrávání       
         
            Během hraní se budete moct chopit dvacítky strojů, kterými se budete prohánět po vesmírných kvadrantech všeho druhu. Každé takové vesmírné vozítko si můžete přizpůsobit dle své libosti – vývojáři totiž dali k dispozici obrovský balíčekMW2081_3.jpg možností, jak letadlo vyzbrojit (každý slot lze naplnit několika druhy kulometů, raketometů, odstřelovačích zařízení apod.), jak vytunit jeho motor (máte na výběr dokonce z různých druhů paliv), nebo jak udělat z vašeho stroje neviditelný špionážní letoun.

Navíc máte nákladní prostor, do něhož budete sbírat vše, co cestou najdete. Dost z toho pro vás bude nutné, abyste přežili v galaktickém prostředí. Vzhledem k tomu, že hra je v podstatě survival střílečka, je jasné, že mezi nejvíce ceněnými věcmi v inventáři bude střelivo a štíty.

 Nesmíte však zapomenout ani na kyslík v kabině, vaše osobní zdraví nebo palivo v nádržích, protože jakmile se některý z těchto prostředků ocitne na nule, spustí se vám nahrávací obrazovka MW2081_4.jpga můžete vše zkoušet znovu.

 Po mapách, na nichž plníte náplň misí, jsou rozesety různé boxy, ve kterých můžete doplňovat kýžené komodity nutné k vašemu přežití. Navíc si sem tam můžete hacknout nějaký bankovní server, takže o peníze taky nebude nouze.

Peníze můžete získat i tak, že se pustíte do těžební činnosti, která z názvu hry jaksi vyplývá. Nebudu vám lhát, ze začátku je kutání do asteroidů zajímavým zpestřením a vy se budete pídit po vzácných nerostech, za který utržíte nějaký ten šesták. Časem však zjistíte, že jde jen o otrockou práci, která se pořád opakuje, a že ty peníze zase tak moc nepotřebujete
Laughing




Náplň misí je pestrá

             Právě těžba je jedním z důvodů, proč trvá načítání každé mapy tak dlouho (a na začátku budete umírat docela často, takže si připravte nějaký uklidňovač nervů, aby byl po ruce během nekonečných nahrávacích minut) – vývojáři totiž vytvořiliMW2081_5.jpg plně zničitelné prostředí. Vzhledem k tomu, že jsem hornickou práci zavrhl jako nepotřebnou a nudnou, tak jsem čekal, že půjde tato plně volná likvidace všeho kolem nějak využít během misí, abych získal taktickou výhodu (něco ve smyslu Red Faction).

Chyba lávky. Téměř polovinu herního času budete prolétávat komplexy budov, kterými neotřese ani raketa nejsilnějšího kalibru, zatímco druhou polovinou se budete brouzdat na volném prostranství, kde je rychlejší meteorit obletět, než se jím prokousávat.

Jako příklad bych uvedl misi, kde se máte prostřílet radiací zamořeným prostředím k součástkám potřebným na zkonstruování vysílačky. Řekl jsem si, že přece do takového hnusu nebudu létat a že si pěkně prokutám cestu okolo. Ale vývojáři chtěli, abych se v tom zeleném fuj prostředí proletěl, protože laboratoř dali doprostřed asteroidu a celou ji vyztužili neprůstřelným materiálem. Takže z mé radosti, jak si ušetřím práci při plnění MW2081_6.jpgmise, se vyklubala frustrace, že jsem si patnáct minut jen tak kopal v šutru.

Náplň misí je přitom vcelku zábavná a rozhodně se nic neopakuje. Každá mise je pojatá jinak a práce bude pořád dost. Jednou budete muset přepadnout základnu a ukrást jadernou zbraň, musíte bránit konvoj, pomoci osamělým osadám na okraji vesmíru, potýkat se z bandity, kteří šikanují své okolí, budete pomáhat vědcům, dokonce si i zazávodíte.

Skvělých nápadů je ve hře zkrátka spousta, jen se neumí prodat, což je obrovská škoda, protože se z Miner Wars 2081 mohl vyklubat jeden z nejlepších vesmírných simulátorů poslední doby. Mezi mé nejoblíbenější patří nepravidelné sluneční erupce, před kterými se musíte schovat a jde jich i takticky využít. Problém je, když si tak pohodově letíte a najednou nikde žádný větší asteroid, do jehož stínu byste se mohli uchýlit Smile




gameplay



Velký potenciál zazděn chybami

           Teď je třeba se věnovat těm skutečnostem, které neuvěřitelně srážejí hru. O loadovacích časech jsem se už zmínil. Jejich zdůvodnění plně zničitelným prostředí bych chápal, kdyby mělo praktické opodstatnění. Jako důvod bych bral i náročnost grafického rozhraní, ale o tom nemůže být ani řeč, protože grafika je opravdu zastaralá a vrací obrazovou stránku hry o několik let zpět.

Nu to by se ještě dalo zkousnout, protože je to apokalyptická budoucnost a tam to může vypadat škaredě, ale uživatelsky
MW2081_7.jpg nepřizpůsobené ovládání už se odpustit nedá. Na jednoduchou obtížnost vám stačí nějakých osm kláves a myš na ovládání plus něco na zbraně, takže jako klasická střílečka. Ale když se pustíte do lítějších bojů, tak musíte využít všechny vlastnosti stroje a to už si připadáte jako klavírista vrcholné úrovně, protože každé tlačítko má svůj příkaz, který je nutno využít. Co je mi platné, že se můžu pohybovat do všech směrů, když na to potřebuju čtyři ruce?

K dalším výtkám patří nezapauzovaný čas během práce v inventáři. Po chvilce úprav a získávání kyslíku jsem zjistil, že mi ubývá zdraví. Hledal jsem důvod, pořád nic. Vypnu inventář a přede mnou pět nepřátel, loadingová obrazovka a hurá znovu do boje.

Nepřátele najdete vždy na stejném místě a reagují dost podobně, takže druhý pokus není zase tak velký problém, ale vás to po chvilce přestane bavit. Jejich likvidace není takový problém, jako váš parťák, který před vás naletí přesně ve chvíli, kdy střílíte nějakou ničivou zbraní, takže odpálíte sebe i jeho, loadingová obrazovka a hurá znovu do boje…

Takových „vychytávek“ najdete opravdu spoustu. Jestli vyjde nějaký opravdu velký opravný balíček, který tohle vyřeší, bude tak bude tahle hra opravdu dobrá. Do té doby se asi obyčejným hráčům bude vzdalovat touha brouzdat mezi asteroidy a dělat v galaktickém prostoru pořádek. Škoda.




Verdikt

              Miner Wars 2081 by mohla být přinejmenším dobrá hra. Chtělo by to je zkrátit nahrávací obrazovky, přidat trošku líčidel grafice a přizpůsobit ovládání i pro obyčejného hráče. Potenciál hry je totiž velký – skvělé nápady, originalita misí a různorodost map přičítám jednoznačně k dobru. Fanoušci vesmírných stříleček hře věnují asi více času, proto se do hry více ponoří a objeví tak její skrytou krásu.


Hodnocení

60 %  (pro fandy žánru s velkou trpělivostí +10%)

Výrobce: Keen Software House

Distributor v ČR: Playman

Lokalizace: anglicky

Minimální konfigurace: Win XP/Vista/7, Dvoujádrový procesor, 4 GB RAM, Grafická karta 512 MB s podporou Shader Model 3.0 (berte s rezervou)

 
< Předch.   Další >

 
Nepřehlédněte:

Co je magnetická barva? Základní vnitřní barva na stěny s magnetickým účinkem umožňujícím přichycení magnetů přímo na stěnu. Je vyrobena na bázi materiálu s magnetickými vlastnostmi černé barvy, proto ji používáme jako...

Čtěte dále...

Kdo je online
4 hostů a 1 člen
Herní koutek na FB
Herní koutek na Facebooku

Datum a čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Přihlášení





Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Počasí

© 2009-2017 Herní koutek