Reklama 125x125px
Advertisement
Reklama 515x115px
Advertisement

Dead Island: Riptide
Hodnocení čtenářů: / 3
SlabéVynikající 
Autor: Jakub Němec   
Středa, 19. červen 2013


Rok se s rokem sešel a hráči zombie her pobili své desky hřebíky, basebalové pálky obalily hořícím hadrem a nože obalili elektrickými hračkami. Proč tyhle přípravy? Přichází pokračování jednoho z největších akčních překvapení předloňského roku – Dead Island s podnázvem Riptide . Je třeba se začít těšit?

Příběh jak z béčkového filmu


        Inu co bychom si nalhávali, klišé příběhy k zombie hrám tak nějak patří. V prvním díle jsme pobíhali po ostrově, když nám nemrtví kazili dovolenou. Všechny čtyři námi ovládané postavy zjistily, že jsou k viru imunní (ale ne vůči ztrátě krve, čiDI_Riptide_1.jpg výbuchům apod.) a můžou pomáhat ostatním s útěkem z ostrova. To se nakonec skrz šílené dějové peripetie povedlo a my jsme se mohli kochat západem slunce nad ostrovem Banoi.

Tam, kde první díl končí, druhý díl začíná. Vrtulníku dochází palivo a, jak tomu štěstěna chtěla, narazili naši hrdinové na vojenskou loď, kde přistáli. Nemohli však tušit, že plavidlo je plné vojáků, kteří mají za úkol výzkum Kuru viru pro vojenské účely (neříkejte, že podobná dějová klička někoho překvapila). Zjištění, že se jedná o přeživší hlavní postavy původního příběhu, je pro ně velmi milá zpráva. Ale co se nestane… Vir se začne šířit po lodi, ta ztroskotá a my jsme na novém ostrově – Palanai. Jak sami vidíte, předchozí hraní hry není podmínkou pro návštěvu tohoto poněkud rozkládajícího se ráje.

DI_Riptide_2.jpgNebudu spoilerovat, ale jen naznačím, kam se příběhové peripetie budou ubírat. Samozřejmě potkáte na ostrově nějaké přeživší, abyste jim mohli pomoct. A je s čím. Armáda se rozhodla, že vir zničí plamenem atomové bomby, takže naši hrdinové, kteří byli posíleni bývalým vojákem Johnem Morganem, mají co na práci. Setkáte se s vůdkyní komunity Harlow, která vidí jediné východisko v cestě do města Henderson. Tam se budete probojovávat zhruba půlku hry. Druhou půlku budete řešit, jak pryč z ostrova.

Nečekejte žádné hluboké rozhovory nebo pointy o smyslu života, které by vás vtáhly do příběhu. Ani přirozenost postav není na nijak vysoké úrovni, takže jim jejich zoufalství těžko uvěříte. Ale tady jde o přežití, takže se zaměříte pouze na primární cíle. Dohrání hry, pokud budete mít zájem pouze o hlavní příběh a nebudete se vrhat do vedlejších úkolů, které vám umožní poznat ostrov lépe, vám zabere okolo 15 hodin.






trailer




Odnes, najdi, přines, zlikviduj a hlavně PŘEŽIJ! A s kamarády to jde líp…       
         
            Náplně jednotlivých misí jsou podobného rázu jako v prvním dílu. Vy potřebujete mapu tajných tunelů, předtím ale musíte jedinému vlastníkovi donést léky, knížku a kdoví co ještě, aby vám vlastník řekl, že si ji zapomněl uprostřed džungle, takžeDI_Riptide_3.jpg si pro ni musíte doběhnout sami. Když tam doběhnete, jsou tam domorodci, kteří vás dovnitř nepustí, dokud nepomůžete jim. A tak se herní doba natahuje pořád dokola. Nebýt těchto peripetií, projití celé hry by bylo opravdu otázkou weekendu.

Vedlejší mise spočívají ve sbírání různých součástek, za které dostáváte silnější zbraně, slevu na jejich koupi nebo devastující výbušniny, kterých není nikdy dost. Za humanitární pomoc v podobě konzerv a léků získáváte mimo zkušenostních bodů peníze, které můžete využít mnoha způsoby (o jejich utrácení se zmíním později).

V rámci svého výletu džunglí můžete narazit na obyčejné lidi čekající na svých karavanech, kterým můžete pomoct od otravných hladových nemrtvých. Zajímalo by mě, jak dlouho by byli schopni mávat, protože jsem jednoho přeživšího úspěšně
ignoroval přibližně dvě hodiny a on stále vesele mával. Docela vitální jedinci.

Nejzajímavější vedlejší mise spočívají v procházení různých dungeonů. Na mapě jsou zřetelně označeny a jejich navštívení
DI_Riptide_4.jpgzáleží v podstatě jen na vás. Čeká tam na vás horda obyčejných zombies v čele s unikátním monstrem, které má i svůj vlastní příběh. Je to takové příjemné zpestření v rutinním zabíjení monster.

Významným rozdílem od prvního dílu jsou mise, v nichž bráníte svou základnu. Postavíte pasti, rozmístíte miny, napnete elektrický plot a pokoušíte se bránit vlnám nabíhajících vždy hladových. Časem se dostaví jistá apatie a opakování úspěšných strategií, ale je to příjemná změna oproti pobíhání po lese.

Jak už bývá u současných her zvykem, můžete narazit na množství sběratelských předmětů, které se týkají šíření viru po ostrově, které popisují příběhy humanitárních dobrovolníků, kteří neměli zrovna štěstí, nebo které lákají na pobyt v místních resortech (no nenavštivte je ;) ). Tyto materiály sice nepřinášejí žádné strhující podrobnosti k příběhu, ale oživí už tak
DI_Riptide_5.jpg mrtvolný svět.

Celkem vzato jsou některé vedlejší úkoly až nudné, ale v klidu je můžete vynechat, hra vás za to netrestá. Může se však
stát, že přijdete o několik intenzivních zážitků, kdy vás třeba přepadne horda zombies a vy máte plné ruce práce s tím, abyste to nějak ustáli.

Zábavnost titulu je naštěstí zachráněna návykovým multiplayerem. Neměl jsem problém najít dost spoluhráčů na podobné úrovni, kteří se přidali k mému tažení. Hra je mnohem dynamičtější a vzhledem k tomu, že se nemůžete navzájem posekat, můžete nemrtvoly rubat hlava nehlava.




Staří známí, ale i nováčci, kteří vám přijdou pod kudlu

               Pěknou vychytávkou, kterou využívá většina RPG her na pokračování, je přetahování postav mezi jednotlivými díly. Ani Dead Island: Riptide není výjimkou. Proto jsem s chutí vzal svou postavu (Sam B) z prvního dílu a pustil se do DI_Riptide_6.jpgdobrodružství. Pokud však začínáte s novou postavou, nemusíte truchlit – hra vám do začátku nabídne pár zkušenostních bodů, které můžete přerozdělit a hurá do (pra)lesa.

Vůbec mě nepřekvapilo, že systém hraní se vůbec nezměnil – na obyčejné zombies platí klasika v podání skopnutí a poté doražení na zemi. Ty silnější potvůrky vyžadují opatrnější přístup. Vrací se všichni staří známí od silnějšího chuligána, přes utopence, vrážeče, sebevraha a řezníka, ale poznáme i nové frajery – granátník po vás háže kusy sám sebe, kvíleč má sympatický hlasový projev… Všechny jejich přednosti i slabiny si můžete nastudovat v encyklopedii a podle toho volit další postup.

Mezi nejzábavnější věci v prvním dílu patřilo ježdění autem přes zombítka, což naštěstí zůstalo zachováno. Na Palanai však přišlo monzunové období, což znamená opravdu hodně vody. Řešením je doprava na lodích a co nenapadlo naše milé tvůrce? Do vody umístili nový druh nepřátel, utopené mrtvoly, které se probouzejí zvukem motoru. Jsou velmi rychlé a
DI_Riptide_7.jpg budou vás strhávat z lodě. Pro singleplayer je to velká zdržovačka, což jsem vyřešil prakticky. Nebudil je a procházel se v klidu vodou. Zombáci spali, já je po jednom probouzel a likvidoval. Trvalo to déle, ale proč si zbytečně hnát adrenalin do krve, že?

Obtížnost jednotlivých potvor je přizpůsobena úrovni vaší postavy, a proto se nemůže stát, že by se vám postavilo nějaké nepřemožitelné monstrum. Záleží tedy pouze na taktice vašeho postupu (syndrom únavy opět funguje skvěle, takže mávání zbraní nazdařbůh je vaší jasnou smrtí, rány musí být přesné a smrtící, protože v danou chvíli jich máte omezené množství). Některé lokace jsou doslova zamořeny a hra vás tak nutí spojit se s jinými hráči přes internet.

Jedna věc mě však docela štvala. Neustále se objevují noví nepřátelé v již vyčištěných oblastech. Po uplynutí delší hrací doby by to docela šlo pochopit, ale bylo docela frustrující procházet znovu zamořeným před dvěma minutami vyčištěným
DI_Riptide_8.jpgkoridorem. Jako bonus k této nelogičnosti se znovu plní i skrýše a baťohy s cennostmi (což je zase příjemnější zpráva). Především ze začátku jsem se často lekl, když se objevil dav nepřátel hned za rohem, kde mělo být dávno čisto.

Arzenál zbraní je nepřeberný. Téměř vše můžete uchopit do ruky a mávat s tím jedna báseň. Ostré, tupé nebo střelné zbraně se válejí na každém rohu (s náboji je to horší). Z vedlejších misí získáte nepřeberné množství výbušnin a během pohybu v přírodě si budete připadat jako boss.

Každá zbraň může projít jistou kutilskou úpravou, které přidají vaší zbrani smrtící vlastnosti (hřebíky, oheň, elektřina, jed apod.). Pro úpravy je třeba sehnat součástky, z nichž některé jsou opravdu zvláštní, a návod, jak zbraň upravit.

Vaše nástroje smrti je také třeba neustále opravovat. Na všemožných místech džungle se vyskytují ponky, kde si se svou zbraní můžete pohrát. K tomu všemu budete potřebovat peníze, které mi však nikdy nescházely.





gameplay



V čem tkví pověstný háček?

        Mimo nedodělky v principu hraní, které jsem zmínil výše, se musím hodně opřít do grafiky. Od posledníhoDI_Riptide_9.jpg dobrodružství se totiž moc nezměnila. Nedotažené obličeje postav příběhu postrádají jemnou mimiku, která by dodala hře na uvěřitelnosti.

Občas se nemrtví zaseknou o batoh, větev nebo něco podobného a neví, jak dál. U nich by se to dalo pochopit, jejich mozek už není, co býval, ale když se takhle zapříčí vedlejší postavy příběhu, nebo dokonce vy sami, je to k vzteku.
Horší grafiku vyrovnávají deformační zóny jednotlivých zombies, které fungují skvěle. Ale to už tady bylo, takže to nikoho neuchvátí tak jako poprvé. Samotné modely nemrtvých vypadají méně živoucně než v prvním dílu, což si nedokážu vysvětlit.

DI_Riptide_10.jpgStřídání počasí je vcelku vkusné a dodává atmosféře alespoň špetku napětí. Během hustého deště se totiž rapidněji sníží viditelnost, takže o nějaké to překvápko z vody není nouze.

Hudební kulisa je nevýrazná, takže nezaujme, ani neurazí. Hlasy postav snesou vyšší měřítka, zatímco skřeky zombíků působí někdy trapně. Nazvučení zbraní nedostatky nemrtvých jakž takž kompenzují.

Překlad Dead Island: Riptide měl pod rukou český distributor Playman a až na několik mušek jde opět o kvalitní práci, která českému hráči velmi dobře zprostředkovává příběh.




Verdikt

            Nebýt dva roky starého prvního dílu, který dal zombie first person akci s RPG prvky novou šťávu, bylo by hodnocení Dead Island: Riptide mnohem přívětivější. Autoři však ignorovali připomínky, jež byly u prvního dílu, a navíc vytvořili několik dalších chyb. Celá hra působí spíše jako datadisk, ale cena hry se drží pod tisícovkou, takže můžeme přimhouřit oko. Každopádně na poli zombie her je Dead Island: Riptide stále tím nejlepším v žánru, takže pro fanoušky stále dobrá volba.

Hodnocení

75 % 

Výrobce: Techland

Distributor v ČR: Playman

Lokalizace: české titulky

Minimální konfigurace: Win XP/Vista/7, Dvoujádrový procesor, 4 GB RAM, Grafická karta 512 MB s podporou Shader Model 3.0 (berte s rezervou)

 
< Předch.   Další >

 
Nepřehlédněte:

Zvažujete nákup nového notebooku, ale limituje vás omezený rozpočet nebo jen nechcete dávat vysoké částky za nový přístroj, ale zároveň chcete kvalitní, prověřený produkt se zárukou? Pak je nejjednodušší podívat se...

Čtěte dále...

Kdo je online
26 hostů
Herní koutek na FB
Herní koutek na Facebooku

Datum a čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Přihlášení





Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Počasí

© 2009-2017 Herní koutek