Reklama 125x125px
Advertisement
Reklama 515x115px
Advertisement

Call of Juarez: Gunslinger
Hodnocení čtenářů: / 3
SlabéVynikající 
Autor: Jakub Němec   
Středa, 28. srpen 2013
Image Všichni desperáti Divokého západu na jednom místě a všichni by vás rádi poslali do věčných lovišť… Přijmete tuto výzvu?


Letní měsíce v plném proudu a televize se do nás snaží natlačit typicky prázdninovou podívanou – westerny. Ubisoft přispěl svou troškou do mlýna a přináší hru z prostředí, kde se kolty nosí proklatě nízko. Po omylu jménem Cartel v sérii Call of Juarez si chtějí vývojáři Techlandu napravit reputaci se svou novinkou Gunslinger. Rozhodli se vzít velká jména Divokého západu, která se kdy ocitla na plakátech s nápisem WANTED, jednoho lovce odměn jménem Silas Greaves a vše zabalit do tradiční cesty za pomstou, kterou máme spojenou s westerny.

Styl vyprávění patří k tomu nejlepšímu v žánru


        Všichni jste určitě viděli nějaký ten western, kde jsou hrdinové ti největší klaďasové vesmíru a mají nehorázné štěstí,CoJ_Gunslinger1.jpg když se chtějí dostat z nějaké šlamastyky. Přesně z této skutečnosti si scénáristé hry berou to nejlepší.

Od zrození desperátů v 19. století nebylo daleko k tomu, aby se o nich začaly psát rodokapsy (pro hráče s pozdějším datem narození  - tenké knížky v měkké vazbě, které přečtete za jedno odpoledne), které zveličovaly všechna dobrodružství Jesseho Jamese, Butche Cassidyho a Sundance Kida, Billyho the Kida, Daltonova gangu a mnoha dalších. Všichni tak nějak tušili, že to nemůže být pravda a o to víc hltali jejich příběhy.

Zápletka Call of Juarez: Gunslinger se točí okolo lovce odměn Silase Greavese, který na konci století pistolníků směřuje do jednoho salónového doupěte. Zde se rozvypráví o všech jeho zážitcích, které byly motivovány pomstou. Když byl mladší, tak byl přepaden menším gangem, který zabil jeho dva bratry, a on sám přežil jen stěží. Rozhodl se, že se pustí po jejich stopách a vyřídí si to s nimi tváří v tvář.

 Právě vyprávěcí prvek dává scénáristům neuvěřitelné možnosti. Když se totiž někdo rozpovídá o životě, má tendenci CoJ_Gunslinger_2.jpg přehánět, navíc k tomu přidejte nadšeného čtenáře rodokapsů, který zná všechny slavné příběhy pistolníků od začátku do konce a jednoho místního ironického štamgasta, který historky posměšně komentuje, může se ve vašem příběhu stát cokoliv.

Pro představu, misi, ve které se chcete vypořádat s gangem Daltonů, kteří přepadli během jednoho dne několik bank, hrajete v podstatě třikrát. Nejdříve se do vyprávění pustí barman a vy se prostřílíte příběhem podle jeho vzpomínek na událost, poté jej začne vypravovat nadšený mladík, který z vás v podstatě vyrobí westernového Ramba a nakonec všem oznámí Silas, že ono to tak přesně nebylo, protože přišel pozdě a musel Daltony nahánět cestou necestou, bažinou, horami a kdoví kde ještě.

Tento prvek báječně oživuje hraní a udrží hráče na pozoru. Jedinou nevýhodou je, že Gunslinger není česky lokalizován, proto vám spousta vtipů a narážek uteče, pokud nejste zdatným angličtinářem.

Navíc také zamrzí, že celý Call of Juarez se dá projít na nejlehčí obtížnost do šesti hodin, což je krátká doba, ale báječně
CoJ_Gunslinger_3.jpg si ji užijete. Samozřejmě máte k dispozici ještě další dvě obtížnosti, které jsou pořádnou výzvou pro nejotrlejší.

K dispozici jsou dále ještě dva speciální módy. Přežij jednotlivé vlny nepřátel v různých prostředích a jakýsi turnaj v duelech, kde se tváří v tvář postavíte největším legendám Divokého západu ve stylu filmu Rychlejší než smrt.

Souboje samy o sobě přináší velkou dávku originality a navíc prověří vaši práci s myší a reflexy. Pro ty, kteří se nebojí označit sami sebe za zbabělce, není problém zastřelit protivníka dříve, než tasí, ale tak skončíte v propadlišti westernových dějin jako nečestný pistolník. Báječný je poslední souboj ve stylu filmu Hodný, zlý a ošklivý, který mě stál opravdu hodně nervů, ale je opravdu pochoutkovým zakončením hry
.





trailer




Můžete se stát postrachem s koltem, smrtícím odstřelovačem nebo králem brokovnic       
         
            Jak už bývá u dnešních her standardem, tak se můžete těšit i na sběratelskou činnost, kdy během pobíhání po mapě CoJ_Gunslinger_4.jpg nacházíte různé předměty, za něž získáte „Nuggets of Truth“, tedy jakési medailonky, které vyprávěná dobrodružství uvádí na pravou míru podle historických faktů. To je opět záležitost spíše pro angličtináře, nebo hráče, kteří chtějí mít vše projité tip top. V každém případě se jejich sbírání vyplatí, protože vám přidávají zkušenostní body.

Zkušenosti, které obdržíte také za zabité nepřátele, komba, střelbu z velké dálky, výbuchy (tak mě napadá, že vás hra chce odměnit pomalu i za to, že dýcháte) můžete investovat do ovládání jednotlivých zbraní. Naučíte se rychleji nabíjet, nabíjet v běhu, prodloužíte si šanci na komba, až se nakonec dostane k prémiovým zbraním, které budou stejným strašákem nepřátel jako vaše pověst.

Komba se vám budou nejlépe tvořit spuštěním jakéhosi matrix zpomalovače, který vám umožní střílet na téměř bezbranné nepřátele a pohodově uhýbat jejich olovnatým projektilům, který by vás normálně provrtaly. Když budete mít na mále, tak
se automaticky spustí jakýsi smysl smrti, který vás upozorní na letící projektil, kterému se můžete ladně vyhnout.

Jeden z nejlepších nápadů spočívá právě ve vašem zraňování. Nebude se vám jako u jiných stříleček objevovat rudá před
CoJ_Gunslinger_5.jpg očima, ale jakoby díry v obrazovce, které vypadají jako prostřelený papír (vždyť si vyprávíme báchorky jako z rodokapsu, ne?).

Na celé mapě je vždy rozeseto spoustu zákoutí, kde se jen tak náhodou povalují náboje a dynamit, takže se nemusíte bát, že byste po nepřátelích museli házet klacky. Krom toho se vždycky můžete schovat téměř za cokoliv, protože systém krytí je na vysoké úrovni.

Jak můžete vidět, celá hra bere wersterny trochu s nadsázkou a tomu odpovídá i pojetí grafiky. Koridorové úrovně (tzn. omezený pohyb po mapě) jsou vytvořeny komiksovým stylem, takže je vše obtaženo černou linkou, krev stříká ve výbušných vějířích, dynamit a jiné výbušniny vytvářejí působivé ohnivé fontány a vám jako hráči to nemusí připadat vůbec divné a ještě si to skvěle užijete. Co vám může přijít divné je nezničitelnost prostředí a zasekávání na místech, která by neměla takovému rekovi jako Silas činit žádný problém.
CoJ_Gunslinger_6.jpg   
Jednotlivé mapy nejsou vůbec nudné a opakují se jen sporadicky. Navštívíte písečné kaňony, hluboké lesy, indiánské soutěsky, městečka i města, vodní pilu a co by to bylo za hru z Divokého západu, kdyby se neobjevilo město duchů, že? Mimochodem jedna z těch nejlepších misí hry jak z pohledu příběhového, tak z pohledu grafického.

Zvuky jsou na slušné úrovni, mě nejvíce těšil charizmatický hlas vypravěče, který mě vtáhl do děje během pár sekund. Střílení a odrážení kulek nebudete mít šanci vůbec hodnotit, protože se Call of Juarez hraje v dost hektickém tempu, kterému napomáhá i vhodně zvolená hudba.




gameplay




Verdikt

            Call of Juarez: Gunslinger navrací ztracený lesk celé sérii v opravdu velkém stylu. Komiksový styl a humorný pohled dělá ze hry báječnou oddechovku, kterou sice můžete pohodlně projít během jednoho odpoledne, ale rádi se k ní budete vracet, protože je to opravdu zábava. Pokud jste fanoušci žánru, tak si klidně připočtěte ke kladům i slušně vyprávěný příběh. Dalším kladem je i cena, která se pohybuje okolo tří stovek.


Hodnocení

     85 % 


Výrobce: Ubisoft, Techland

Distributor v ČR: Playman

Lokalizace: anglicky

Minimální konfigurace: Win XP/Vista/7, Dvoujádrový procesor, 4 GB RAM, Grafická karta 512 MB s podporou Shader Model 3.0 (berte s rezervou)

 
< Předch.   Další >

 
Nepřehlédněte:

Hry a hračky máme rádi všichni. Je jedno, kolik nám je, ale třeba s dřevěnou vláčkodráhou nebo s autodráhou si občas vyhrají víc dospělí, než děti. Podobné je to i...

Čtěte dále...

Kdo je online
27 hostů
Herní koutek na FB
Herní koutek na Facebooku

Datum a čas

Sestavuji aktuální kalendář ...

Přihlášení





Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!
Počasí

© 2009-2017 Herní koutek